Cyberpunk 2077, мабуть, найкращий приклад того, чому я зазвичай уникаю оглядів на ігри, поки їх не можна назвати “повною версією”. Хоча, як не дивно, головною причиною назвати мій старий огляд на гру менш актуальним стало не доповнення Phantom Liberty, а оновлення 2.0, яке настільки оновило гру, що вона сприймається як нова. Гра мені сподобалась і перший раз, але саме зараз я нарешті можу спокійно її рекомендувати іншим. Три роки після виходу гри…
Загальний опис гри не змінився – це все ще дуже цікава суміш механік та ідей різних жанрів, яка нагадує одночасно і Deus Ex, і GTA, і навіть Vampire the Masquerade – Bloodlines. Світ гри дуже красивий і по ньому прикольно просто бігати. Ви постійно натикаєтесь на цікаві історії у вигляді різних класифікацій квестів. Те що ви робите в цих квестах часто призводить до неочікуваних великих та малих наслідків. Музика тут неймовірна, озвучення майже чудове. І я також забираю свої слова назад про озвучення Кіану – цього разу я краще зрозумів, якого персонажа тут створювали. Свобода вибору в діалогах все ще вражає – ви можете закінчити діалог в будь-який момент, просто відійшовши, чи зробивши постріл базовими механіками гри, без спеціальних опцій діалогу. І хоча жоден з ігрових елементів не зроблений настільки ж круто, як в класиці, яку я називав вище, вони продумані рівно настільки, щоб викликати радість і затягувати.
Але з мого останнього проходження гра стала набагато краще. З точки зору стабільності і багів – гра працювала в мене без жодних дійсно жахливих проблем, навіть в доповненні Phantom Liberty. Може ситуація гірше, якщо навмисно намагатись ламати гру, але я не пробував. Малі проблеми тут все ще бувають, найтупішою з яких була ситуація, коли можливість зберегти гру блокувалась на довгий час – для виправлення треба було кудись телепортнутись і промотати час. Ще таймер на початок побічних квестів, судячи з усього, зараз працює не коректно – я пройшов в грі взагалі все що міг і потім ще промотав пару тижнів, але дзвінки про квести (які я точно знаю повинні були вже початись) я так і не отримав. А деякі з тих, що в мене стартували, робили це з величезною затримкою в порівнянні з моїм першим проходженням і я отримав дзвінки десь лише після 50 годин проходження.
Не менш важливими змінами в оновленнях були зміни балансу, управління гри та інтерфейсу. При першому проходженні деякі з елементів UI мені здавались абсолютно непридатними для комфортного використання, але цього разу мені все сподобалось і навіть кнопки на ПК можна нормально замінити. На жаль всі предмети все ще мають колір і мають “якість”, тому ви постійно будете хоча б трохи відчувати себе сміттєзбірником, але хоча б основний баланс змінив все так, що головний акцент тепер зроблений на кібервиробах та унікальних предметах. Одежу, для цього, зробили фактично повністю декоративною. І також повинен признати – я не очікував що система поліції, яку фактично скопіювали з GTA, буде мене хвилювати, але як виявилось вона дійсно зробила світ трошки більш живим.
Цього разу я також зробив взагалі всі квести і для мене стало приємним сюрпризом, що навіть прості задачки для копів інколи бували дуже прикольними. Не часто, і більшість з них дуже прості і мають дуже спрощене оповідання, але є виключення. Плюс, цього разу я бігав з дробовиком і зносив всім голови, що більш примітивні квести дуже прискорювало (і при цьому якось навіть не набридало). Але все одно, хоча я і розумію причини, мені трохи шкода що в основній грі квести робили більше заради наповнення світу кількістю, а не якістю.
Що особливо видно в контрасті з квестами Phantom Liberty – майже всі “повноцінні” побічні квести в доповненні не просто краще більшості побічних квестів, а й навіть інколи можуть посперечатись з основними квестами. В них і класна історія, і неочікувані повороти, і величезна варіативність проходження – вас тут не відправляють просто кудись зайти, взяти предмет і вийти. З іншого боку, в Phantom Liberty також додали найгірші квести в грі – випадково згенеровані квести про машини, які неймовірно нудні і особливо цікавої історії теж не розповідають. Тому якщо ви не ганяєтесь за досягненнями, я би чесно рекомендував просто проігнорувати цю всю нову лінійку квестів.
Та при тому, що в доповненні побічні квести настільки круті, основна історія в ньому (і новий район для неї), якщо чесно, не дуже. Оповідання якісне, персонажі добре написані, актори працюють чудово, але щось тут не те. Більшу частину часу в Cyberpunk 2077 ви проводите в компанії цікавих персонажів, з якими ви будуєте бізнес відносини, заводите друзів чи розпочинаєте роман, а фоном для цього виступає кіберпанкова антиутопія. Тоді як сюжет і персонажі Phantom Liberty скоріше нагадують мені Call of Duty, хоча, звичайно, на рівні, на якому CoD ніколи не пише. І це настільки сильно конфліктує з настроєм і стилем основної гри, що я певен, що це робили навмисно. Але мені результат здається не так цікавим, як просто випадаючим з загальної картинки. Персонажі мене так і не зачепили і, знову ці побічні квести доповнення, але персонажі та ситуації в них були набагато краще. Бо саме ці побічні квести – головна причина придбати і грати в Phantom Liberty, але ці побічні квести не можна проходити не проходячи також основну сюжетну лінію до кінця. Що не настільки цікаво, як ці побічні квести…
Cyberpunk 2077 в оновленому вигляді тепер обов’язково варто грати. Тепер ви можете спокійно проходити гру і не хвилюватись про якісь неочікувані і дуже великі проблеми, і гра стала набагато краще в цілому. Чи варто також одразу брати Phantom Liberty? Заради побічних квестів можливо… Але я не знаю навіть. Краще коли буде якийсь розпродаж, або якщо сильно захочеться після проходження основної гри. А от в саму гру грайте, навіть не сумнівайтесь.