Хоча кожна нова Resident Evil після виходу чудової нової RE2 викликала різні рівні розчарування, я продовжую очікувати, що наступна гра може знову бути класною. Рімейк Resident Evil 4, який вийшов на початку цього року, був доволі непоганим, але також повним абсолютно ідіотських рішень і люди не очікували, що режим Separate Ways до нього взагалі буде. Все ж таки, ми отримали рімейк гри, від якого очікуєш, що всі канонічні елементи оригіналу будуть в нього включені. І хоча Separate Ways не був в оригінальній грі з релізу і його додали лише з PS2 версії, цей режим потрапляв в абсолютно кожний наступний реліз і порт гри, та став його важливою частиною.
Але, як виявилось, Capcom вирішили випустити Separate Ways як платне DLC через пів року після основної гри. І мені цей режим сподобався більше за саму гру.
Для контексту, Separate Ways був додатковим режимом оригінальної RE4, в якому можна було подивитись на “зворотну сторону сюжету” і дізнатись чим займалась Ада під час подій основної гри. Режим не працював як “zapping system” з оригінального Resident Evil 2 і насправді був дуже дешевою і швидкою розробкою, яка здебільшого використовувала вже існуючі локації та ситуації, але також додавала нові озвучені заставки. І саме завдяки цьому режимові, гравці повноцінно могли дізнатись про те, що робила Ада, саме тут Вескера показували, замість того щоб просто обговорювати словами і режим давав доволі важливий контекст для основної гри, з точки зору всесвіту цієї серії.
Але майже кожен важливий факт з цього режиму в рімейку RE4 перенесли в основну гру, тому те, що ви можете дізнатись з нового режиму, майже нічого нового чи цікавого не каже. Вескера тут більше, звичайно, але його чомусь зробили настільки жалюгідним для цієї версії, що неможливо не сміятись. Замість дуже драматичного психопата його хотіли перетворити на серйозного мовчазного злодія, але він звучить і виглядає як підліток, який вважає що погрозливо дихати в трубку дуже страшно. Але хоча б Луїса тут теж більше, який такий же прикольний, як і в основній грі. І все ж таки – нічого дійсно важливого чи цікавого ви тут не дізнаєтесь, все вже є в основному режимі.
Та в чому DLC сильний, так це в ґеймплейних ситуаціях. Тут все ще заново використовують деякі мапи з основної гри, але зазвичай під новим соусом – десь щось перекрито, десь доступні абсолютно нові частини зони. Але в додаток до цього, тут дуже багато абсолютно нових моментів і локацій, які набагато краще працюють в контексті рімейку RE4, ніж локації з оригінального режиму в контексті оригінальної гри. Причому, режим настільки елегантно продовжує переосмислювати локації оригінальної гри, які не потрапили в основну історії, що складно не уявити, що цей режим задумувався як частина історії з самого початку. Що це DLC можливо не планувалось як DLC зі старту розробки, але в якийсь момент на нього перетворилось, щоб дати розробникам час закінчити основну гру, а потім вже зосередитись на цьому режимі окремо. Що залишає трохи неприємний присмак, бо є відчуття, що рімейк вирішили продавати частинами.
Але ґеймплей здебільшого має найкращі елементи з рімейку RE4. І, мабуть, єдиним незабутнім елементом оригіналу, який так і не потрапив в цю версію гри тепер залишається лише поїздка на вантажівці. Тому хоча прицілювання в грі все ще жахливе і не змінилось з релізу, хоча управління персонажем відчувається настільки ж неточним і дратуючим, як це було в усіх нових версіях RE, лінійність і загальна структура Separate Ways робить цей режим менш дратуючим за основну гру. Якщо ви ненавиділи RE4 рімейк (і я вас розумію), то режим вам теж не сподобається. Але якщо основна гра вам сподобалась, то і DLC вам буде до вподоби.