Тож зазвичай в roguelike та roguelite ігри я не граю. Мені не подобається рандомно згенерований контент і я в будь-якій ситуації буду більш радий рівням і сценарію, який були спеціально продумані. Але в цих жанрах є виключення, які привертають мою увагу, і одним з таких виключень була перша Rogue Legacy. Тоді концепція перманентних анлоків в роглайт іграх була дуже свіжою, плюс досліджувати локації в metroidvania стилі мені подобалось, хоч ці локації і були згенеровані кожен раз випадково. Гру я пройшов не без задоволення, хоча під кінець мені стало трохи нудно.
І все ж, с тих пір я пройшов багато інших проектів, які були побудовані на цих же механіках, але які мені не сподобались. Тому, я хвилювався, що Rogue Legacy 2 мені теж не зайде. На щастя, я помилявся.
Як і перша частина серії, Rogue Legacy 2 – це action adventure платформер, з акцентом на дослідження випадково згенерованих схем локацій, одним життям на кожного персонажа, покращеннями, які зберігаються між цими персонажами і працюють на всю “сім’ю”, різними класами персонажів, гра за яких дуже різна, і також дивними особливостями, які можуть впливати на геймплей. Кожна спроба пройти гру починається з маленького поселення і вашого замку, де ви можете купувати покращення, розмовляти з персонажами, а потім (коли ви зробили все що хотіли і могли), ви повинні залишити всю решту грошей і перейти в основну локацію гри, яка складається з декількох унікальних зон і конфігурація кімнат в яких випадково згенерована кожного разу. В цих зонах вам потрібно знайти і вбити боса щоб під кінець відкрити головного боса і пройти гру. Але оскільки це, скоріш за все, займе у вас багато часу і спроб, поки у вас не виходить вбивати босів, ви будете збирати золото, інші ресурси і намагатись прожити якомога довше. Після смерті процес починається знову, але тепер у вас є ресурси зібрані минулого разу, або якісь предмети чи нові можливості, яких у вас не було раніше.
Основний “Igavania” геймплей теж не сильно змінився – бігаєте і стрибаєте по різним кімнатам, уникаєте поранень (які вороги можуть нанести просто доторкнувшись до вас), знаходите секрети і ресурси, виконуєте необов’язкові завдання, отримуєте нові можливості. В кожній зоні є свої типи ворогів (хоча є ті, які повторюються в більшості з них), і кожна з зон також акцентує певні можливості та навички.
Але не дивлячись на те, що основні ідеї не змінились, їх реалізація стала набагато краще. Класи персонажів тепер настільки різні, що у вас точно будуть ті, якими ви ніколи не граєте, і ті які вам дуже подобаються. Особливості тепер частіше дають якусь унікальну зміну геймплею, а не просто забавні чи роблять щось дурне (хоча у вас все ще може бути персонаж, який пердить). На екрані все ще буває занадто багато всього, але в цілому тут менше bullet-hell елементів, плюс управляти персонажами набагато комфортніше. Візуально гра стала просто чудовою, в порівнянні оригінал виглядає просто жахливо і не цікаво. Тут дуже прикольна суміш 3D та 2D, особливо коли на це впливає освітлення. І саундтрек мені дуже сподобався, коли в першій частині він був просто непоганим. Тут він дійсно крутий.
Тут є свої проблеми, особливо для тих, хто (як я) більше любить грати в такі ігри бо це весело і тут можна ходити по цікавим локаціям, а не тому що їм хочеться якихось складнощів. Є деякі конфігурації кімнат, в яких у вас майже нема шансу зреагувати на небезпеку, хоча таке буває рідко. Одна з зон настільки сильно акцентує bullet hell та точний платформінг (що я ненавиджу в іграх), що вона викликала в мене дуже багато проблем. Ну і взагалі, якщо ви хочете “пройти гру повністю”, то ви маєте пройти її декілька разів. Що мені здається не дуже гарною ідеєю, бо це означає грінд, а не прикольне проходження бо це весело. І все ж, багато з проблем вирішується дуже гарним меню “Домашніх правил”, в якому ви можете змінювати баланс гри. Ви можете зробити її легше для якогось з типів складнощів, з яким у вас проблема, або зробити гру навіть складніше, якщо вам здається що ви занадто для неї круті.
Проходити Rogue Legacy 2 мені дуже сподобалось і я думаю, що колись я повернусь і пройду її ще декілька разів, хоч може до справжньої кінцівки і не дійду. Ну а для любителів жанру, думаю, цей проект буде ще приємнішим, тому обов’язково пограйте.