Повертаючись в Resident Evil 4

Повертаючись в Resident Evil 4

Мої відносини з Resident Evil 4 досить складні. Більшість людей полюбили її з першої спроби, але мені вона здавалась дратуючою. І лише після багатьох років і спроб пройти її знову я зміг “зрозуміти” гру. Що мабуть не сталось би, якби не той факт, що дуже багато інших проектів почали робити теж саме, і свій досвід з іншими проектами допоміг мені зрозуміти, як насолоджуватись RE4. Я все ще вважаю, що у неї багато проблем, але проходити гру мені подобається. Тому з роками я пройшов гру в багатьох версіях, включаючи це видання 2014-го “Ultimate HD Edition”, яке досі залишається кращим.

Головною причиною для цього проходження стало те, що видання стало ще краще після виходу моду RE4HD, тому я хотів нарешті спробувати його фінальну версію. Але окрім цього я вирішив ще додати мод, який рандоматизує ворогів, предмети і багато різних дрібниць, щоб побачити гру новими очами. І коли я вже зібрався грати, Capcom анонсували рімейк RE4, тому причин нарешті знову пограти в оригінал було занадто багато. Як я і очікував, навіть в 2022 грати в цей проект весело, хоча він постійно хоче вас вбити.

Resident Evil 4, review, огляд Resident Evil 4, review, огляд Resident Evil 4, review, огляд

Сьогодні може бути складно осягнути наскільки впливовим була ця гра. Не лише для серії Resident Evil, а взагалі для екшен ігор в цілому. Capcom не просто видумали новий жанр горор шутерів від третьої особи який вони назвали “survival action”, а й допомогли повністю переосмислити жанр шутерів від третьої особи. Звичайно, цей проект був не єдиним на шляху цієї еволюції, і багато з його ідей були запозиченими з інших проектів (включаючи минулі частини RE). Але вплив цієї гри можна навіть сьогодні ще бачити в інших проектах.

Хоча, на щастя, про QTE більшість ігор забула. Коли гра вийшла, до речі, QTE багато хто вихваляв, мовляли що “не дають відпочити навіть в заставках”. Але що я точно хотів би бачити в оновленому RE4, то це можливість їх вимкнути чи хоча б повісити на одну кнопку, яку треба просто натиснути. А і без моду або окремих фан патчів ці QTE в цьому виданні не працюють коректно при частоті кадрів вище 30. Та вони бісять навіть коли працюють як треба.

Resident Evil 4, review, огляд Resident Evil 4, review, огляд Resident Evil 4, review, огляд

Плюс, QTE для ухиляння від атак це не виправляє, бо вони за дизайном погані. Якщо точніше – коли вони з’являються, вам просто не дають стрільнути в противника, щоб зупинити атаку від якої вам пропонують ухилятись – команда стріляти просто ігнорується. На щастя, в більш нових частинах RE де ухиляння теж є, це зробили набагато краще (як в RE3 2020 або серії Revelations). Цікавий факт – Хідекі Камія колись в своєму проходженні Bayonetta розповідав, що Сіндзі Мікамі хотів механіку ухиляння від атак ворогів ще в найпершій частині Resident Evil для захисту від Хантерів.  Просто в 96 в них це не вийшло, а от в 2005 нарешті вийшло.

Resident Evil 4, review, огляд Resident Evil 4, review, огляд Resident Evil 4, review, огляд

Я хотів підняти ці набридливі елементи гри одразу, бо навіть найбільші фани цієї частини зазвичай згодні, що ці проблеми заважають. Бо окрім цього, RE4 знає чого хоче і дуже гарно реалізує свої ідеї. Тому грати в цю гру весело. Так, вона часто “несправедлива”, і хоча концепція “чесних” ігор дуже розпливчаста, RE4 дійсно інколи б’є гравців порушуючи всі свої правила. Ця частина також вперше в серії використала концепцію “Difficulty Adjustment” (декілька інших проектів в той час експериментували з такими ідеями, наприклад SiN Episodes: Emergence), а значить гра могла стати складніше або легше в залежності від того, наскільки добре ви граєте. Тому, навіть не враховуючи дивно реалізовані ухиляння від атак, вас тут будуть часто бити крізь стіни, або з іншого кінця кімнати, навіть коли ви не знаєте про небезпеку. Якщо ви проходите гру просто для задоволення, то це придає приємної невпевненості. Якщо ви вже навчились грати. А якщо ще не навчились, то гра просто буде вас бити і не жаліти. Ну і хай вам боги допоможуть, якщо ви зібрались грати на максимальній складності, або намагатись проходити гру з додатковими правилами, які самі собі поставите.

Resident Evil 4, review, огляд Resident Evil 4, review, огляд Resident Evil 4, review, огляд

Та люди грають, проходять без єдиного поранення, проходять на складності Professional. З радістю починають рандомайзер мод з яйцем в кармані і втікають від 10 жіночок з бензопилами, які замінили чорних ворон. Тому що, хоча RE4 хоче вас бити і мучити, її основні механіки занадто веселі, щоб в неї не грати. А з модами, як цей RE4HD який ви бачите на скріншотах, гра виглядає дуже круто навіть сьогодні. Технічно застаріло, але дуже стильно і красиво. Жаль, що такий мод не офіційна частина релізу. Цій грі б NightDive реліз, або ремастер в стилі Pixel Remaster, з новим рушієм, всілякими маленькими покращеннями і без QTE, а не рімейк…

Resident Evil 4, review, огляд Resident Evil 4, review, огляд Resident Evil 4, review, огляд

Грати в Resident Evil 4 все ще весело, і краще версії за цей Ultimate HD Edition реліз на ПК поки немає. Хоч реліз не без проблем, як і моди. І управління тут, що з мишею та клавіатурою, що з геймпадом трохи дивне. Але все одно – якщо ви не грали в RE4 раніше, обов’язково спробуйте. Спочатку буде важко, це нормальна частина гри, на жаль, вчитися в неї грати складно. Але результат того вартий навіть в 2022-ому.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: