Думки про: Still Wakes the Deep

Думки про: Still Wakes the Deep

Дивно якось виходить. З довгої розмови з Деном Пінчбеком, засновником та творчим директором The Chinese Room, яку я публікував більше 10 років тому, я дізнався, що студія ніколи не планувала обмежувати себе жанром ігор дослідження історії (які часто називають симулятор прогулянки). Amnesia: A Machine for Pigs, яка мені все ще дуже подобається, повинна була мати більше системного ґеймплею, але Frictional Games порекомендували їм це порізати і акцентувати сюжет. Everybody’s Gone to the Rapture задумувалась як симуляція, де ви зможете прожити останні години перед кінцем світу, але у фінальному продукті ви лише дивитесь ехо цих подій. І хоча Little Orpheus, їх перший проект після ре-організації під видавцем Sumo Digital, мені не сподобався (тому я його не пройшов до кінця), в тому проекті вони хоча б намагались зробити кінематографічний платформер, а не просто напів-інтерактивне оповідання. Можливо в Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 вони нарешті зможуть зробити прикольні системи, а не лише чудовий сценарій, бо, нажаль, в Still Wakes the Deep вони цього не зробили.

Still Wakes the Deep, review, огляд Still Wakes the Deep, review, огляд Still Wakes the Deep, review, огляд

Still Wakes the Deep – сюжетна пригодницька гра зі стелсом і акцентом на жахи. Саме так – те ж саме, що робили перші дві Amnesia, SOMA і сотні інших ігор. Можливості пересування по локації у вас більш широкі і скоріш нагадують Outlast, але основний ігровий процес тут саме такий, як ви можете очікувати від жанру. Є секції гри про рішення загадок, є кінематографічні погоні, є стелс, є сюжет, і є моменти, де ці елементи якось змішуються. Гра також неймовірно лінійна, причому настільки, що деякі абсолютно не важливі для сюжету чи логіки взаємодії зі світом можуть виявитись обов’язковими, і гра не дасть вам піти далі, поки ви їх не виконаєте. Тому навіть не очікуйте, що зможете вплинути на сюжет, навіть коли гра робить вигляд, ніби у вас є якийсь вибір.

Still Wakes the Deep, review, огляд Still Wakes the Deep, review, огляд Still Wakes the Deep, review, огляд

Що характерно для проектів від The Chinese Room, так це фантастично написаний сценарій і ця гра виключенням не стає. Що не дуже звично, так це загальний тон, бо зазвичай їх ігри мають дуже драматичну і трохи театральну мову, сповнену красивими метафорами та образами, що мені завжди подобалось, але є люди, які це в них постійно критикують. Але цього разу персонажами гри стають прості шотландські робітники нафтової платформи на морі в 1970-их роках, тому їх спілкування та рішення набагато простіше і “ближче” до звичайної людини. Елементи горору тут теж прикольно подані, бо це типова зав’язка для короткої історії жахів, де купа звичайних людей зі своїми звичайними проблемами несподівано стикаються з чимось, що неможливо пояснити та зрозуміти. І ці люди просто намагаються вижити і не перетворитись на жахливу біомасу як їх співробітники, тіла яких нібито стали частиною стін.

Still Wakes the Deep, review, огляд Still Wakes the Deep, review, огляд Still Wakes the Deep, review, огляд

Але всі ці прикольні елементи ніколи не перетворюються на щось дійсно неймовірне чи незабутнє. Можливо ви стикались з ситуаціями, коли дивитесь якусь фантастику чи жахи 80-их, яку зробили дуже талановиті люди з дуже малим бюджетом і розумієте, що більша частина матеріалу в цьому фільмі, це перероблені ідеї з інших фільмів, у яких бюджет був набагато вище. І інколи результат такої суміші таланту, малого бюджету та комбінації різних ідей має якийсь “секретний інгредієнт”, з яким кіно знаходить свій стиль. А інколи воно залишається просто дешевим переосмисленням інших ідей – якісне і приємне для перегляду, але також щось, що ви потім забудете. На жаль, Still Wakes the Deep – приклад останнього. В кращих випадках, бо інколи грати в неї ще й неприємно. Бо майже всі взаємодії в грі тут потребують натискання або затискання різних кнопок, що трохи нагадує серію Metro чи гру Alien: Isolation. Але реалізовано це так, що скоріш відчувається як погані QTE, які абсолютно зайві. Не розумію, чому розробники вирішили не повторювати повністю пряме управління, як це роблять Frictional Games, і зробили таке “непряме, але з QTE для симуляції прямого”, та в результаті гра постійно нагадувала мені проекти кінця 2000-их, коли ці QTE вставляли взагалі всюди.

Still Wakes the Deep, review, огляд Still Wakes the Deep, review, огляд Still Wakes the Deep, review, огляд

То ж, гра банально не дуже цікава. Гра багато чим нагадувала мені SOMA та Cryostasis/Анабіоз: Сон Розуму, але не відміну від тих проектів просто не робить нічого цікавого чи чогось, що могло б бути “своїм”. Бо в тих проектах окрім чудового оповідання були якісь прикольні механіки чи системи. А тут є лише відносно непоганий сюжет. Still Wakes the Deep виглядає красиво, дизайн монстрів чудовий в своєму гротеску, саундтрек підходить грі… Але нема нічого, що затягує і дає бажання грати далі. А QTE-подібні взаємодії інколи взагалі жахливі і можуть зламатись неочікуваним способом. Якщо вам хочеться пограти в щось в такому жанрі, то це не найгірший приклад і на розпродажі можна гру придбати. Просто не очікуйте від проекту чогось незабутнього.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: