Зачарований: Blasphemous 2

Зачарований: Blasphemous 2

Моя перша спроба пройти Blasphemous закінчилась дуже швидко, тому що гра намагалась бути “складною як Dark Souls”. Але з другої спроби рік тому гра мені дуже сподобалась. Вона все ще була занадто заумною з точки зору дизайну і в ній бували неприємні моменти, але після всіх оновлень в гру було дуже прикольно грати. А візуальний стиль та саундтрек в ній були просто феноменальні.

На Blasphemous 2 я дивився з сумнівами, бо хто знав яким може вийти продовження. Розробники могли б зробити гру ще складніше і мені б це не зайшло. Але ні, гра мені сподобалась навіть більше ніж перша. Але з причин, які найбільших фанів оригіналу можуть розчарувати.

Blasphemous 2, review, огляд Blasphemous 2, review, огляд Blasphemous 2, review, огляд

Як і перша гра, Blasphemous 2 – це metroidvania з “тактичним” hack and slash боєм. Ви не можете просто бездумно бігати по рівням і тицяти кнопки, бо в більшості ситуацій це призведе до миттєвої смерті. І хоча гра наповнена сюрреалістичними елементами, які навіяні біблійськими мотивами, вона притримується ідеї певного “реалізму” в тому, як працює головний герой та інші персонажі. Чого зазвичай ви не знайдете в типовій IGA-vania грі. Але на відміну від першої частини, тут набагато більше акценту на швидкість і можливості, які порушують типові закони фізики.

Цього разу, ви будете знаходити повноцінні покращення персонажу, які назавжди увімкнені, на відміну від системи реліквій, які можна було знімати. І майже всі ці покращення тепер відкривають вам якісь нові шляхи. Стрибки від стін тепер набагато швидше, у вас є можливість стрибати другий раз в повітрі і навіть отримаєте щось типу короткого телепорту в повітрі. Інша велика зміна в тому, що спеціальні системні предмети на рівнях тепер активуються різними атаками ваших різних типів зброї. І ви все вірно прочитали – зброя тепер також не єдина. Ви вибираєте першу на самому початку гри і це трошки вплине на те, що ви зможете робити на перших рівнях, поки не знайдете інші два типи зброї. Це реалізовано дуже прикольно і приємно покращує бойову систему. Але дивно, що про одну з таких можливостей для вирішення загадок гра мені сказала лише через декілька годин після того, як я вже багато разів бачив елементи загадки, які я весь цей час міг вирішити. З іншою зброєю гра одразу пояснювала як вона працює, але і без цього ці можливості були інтуїтивно зрозумілими. Тому така затримка, чесно кажучи, виглядала як баг.

Blasphemous 2, review, огляд Blasphemous 2, review, огляд Blasphemous 2, review, огляд

З такими змінами, гра змінює акценти в тому, як саме головний герой переміщується по локаціям. А значить і самі локації також змінились. В першій грі, майже всі рівні були побудовані як складний тест наповнений пастками – серії з шипів, які вбивали з одного дотику, ворогів, складних стрибків і речей, які треба зробити в дуже обмежений час. В Blasphemous 2 таких рівнів дуже мало, і більша частина гри тепер акцентує просто прикольне дослідження і складні бійки з ворогами. До того ж, тепер майже завжди бездонні діри та шипи не вбивають з одного удару і замість цього знімають якийсь процент вашого життя. Мені такі зміни дуже сильно сподобались, бо гра при цьому не стала легкою і вам все одно постійно треба бути обережними. Але кожна секунда проходження гри перестала бути постійним стресом. Та певен, що будуть люди, яким більше подобався підхід першої гри.

Blasphemous 2, review, огляд Blasphemous 2, review, огляд Blasphemous 2, review, огляд

Теж змінилось і те, наскільки сильно гра приховує якісь речі. Сюжет в обох частинах… не сильно глибокий чи розказаний в класичному оповідальному стилі. Але що було в першій грі, і чого мало тут, так це спроб бути навмисно незрозумілим майже про будь-які деталі, включаючи деякі механікі. І в грі бували навіть речі, які можна було дуже легко пропустити з першого разу, і навіть не знати що ти щось пропустив, прямо як в першому Dark Souls. Blasphemous 2 в цьому плані ближче до традиційного оповідання. Зрозуміти що до чого тут набагато легше, особливо коли це стосується механік, систем та правил гри. І хочу тут все одно вистачає прихованих речей (і навіть дуже сильно прихованих речей), майже завжди їх можна знайти просто досліджуючи локації і читаючи описи предметів. Замість того, щоб бути якимось прихованим завданням, яке відбудеться лише в певному місці, в певний час просто тому, що розробники так вирішили.

Blasphemous 2, review, огляд Blasphemous 2, review, огляд Blasphemous 2, review, огляд

Загалом, гра дуже приємно грається і для багатьох, в цю гру буде приємніше грати ніж в першу частину. Але тут все одно знайшлись декілька дуже дивних дизайнерських рішень. Одна з необов’язкових історій, наприклад, закінчується авто-скрол рівнем, який неймовірно жахливо продуманий. Майже до самого кінця там померти дуже складно, але останні стрибки дуже несинхронізовані з іншими частинами рівня, тому ви майже гарантовано там будете вмирати. А передостанній бос в грі просто погано зроблений. Перша фаза босу супер легка. А друга складна не так тим, що на його складні і довгі комбо важко реагувати, а тому що візуально локація настільки “мутна”, що інколи неможливо зрозуміти де ваш персонаж, де бос і що взагалі відбувається. Тому ви помрете не тому, що не відреагували, а тому що навіть не бачили що на щось треба реагувати. На щастя, це найгірші ситуації на всю гру і майже жодних інших поганих моментів в ній нема.

Blasphemous 2, review, огляд Blasphemous 2, review, огляд Blasphemous 2, review, огляд

Я пройшов Blasphemous 2 з великим задоволенням. Мені було складно відірватись від проходження, бо кожен раз я хотів побачити, що мене чекає в наступній кімнаті. Як на мене, тут розробники знайшли ідеальний баланс між складністю яка мотивує обережне і продумане проходження, і складністю від якої не хочеться грати. Але при цьому, я можу уявити, що люди, яким дуже сильно подобався дизайн першої частини, де ви були під майже постійним стресом і де все було навмисно незрозумілим і загадковим, будуть розчаровані змінами в сіквелі. Тому подумайте, що для вас важливіше, коли будете вибирати чи проходити цю гру. А от саундтрек обов’язково послухайте у будь-якому випадку. Він, як і в минулій грі чи The Last Door неймовірний.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: