Хоч я досі так і не знайшов у себе сил пройти перший Wasteland (як і багато інших cRPG тих часів) Wasteland 2: Director’s Cut мені дуже сподобався. Тоді я наголосив, що гра могла би стати крутим продовженням Fallout якби захотіла. Але вона хотіла бути чимось іншим, зробити свій підхід до пост-апокаліпсісу. І до сьогодні залишається дуже классною покроковою тактичною RPG.
Wasteland 3 вочевидь хотів бути знову… іншим? Чесно кажучи, я не знаю чим, бо результат вийшов так собі.
Починається гра дуже цікаво. Одразу після інтро катсцени ви знаходитесь в ситуації в якій виграти майже неможливо, тому цей пост-апокаліптичний світ зустрічає вас так, як від цієї гри очікуєш. Але навіть тут є дивні рішення і зміні. Наприклад, тепер ви можете створити лише двох Рейнджерів, а не всю команду зі старту гри. Не дивлячись на те, що більшу частину гри у вас буде команда на 4+ людини та планувати навички, як і в другій частині, треба на всю команду. Але цього гра теж вам спочатку не розповідає. Можливо це зробили заради можливості проходити гру в кооперативному режимі? І можливо через це гра ніколи не стає на паузу, навіть коли ви зайшли в інвентар чи меню паузи.
Тон теж майже з самого початку задається інший. Не знаю, чи в цьому була задумка Wasteland 3, але гра намагається бути настільки сатиричною, що часто перетворюється на повний треш. Можливо вони також намагались скопіювати Borderlands, можливо просто вирішили, що людям так більше сподобається. Зрозуміти теж можна – Wasteland і раніше бував абсурдним. Просто друга частина більш акцентувала серйозні спроби вижити в пост-апокаліпсісі, тоді як третя акцентує дід-зна що. Це можно було б зробити добре, але просто у цієї гри не вийшло, а через це, хвилюватись про цей світ і цих персонажів стає майже неможливим під кінець. Це мені нагадало про дві недавні гри від Obsidian Entertainment – Pillars of Eternity 2 та The Outer Worlds. Як і PiE 2, Wasteland 3 відкидає більшу частину глибини свого світу задля того, щоб створити “веселі пригоди”, але у Pillars це вийшло набагато краще. А The Outer Worlds, прямо як і Wasteland 3, вважала себе набагато смішнішою, ніж вона була насправді. Але хоча б у TOW були дійсно цікаві ідеї та механіки.
Дуже складно пояснити що саме не так з Wasteland 3 саме тому, що складно зрозуміти чим гра намагається бути – що тут вийшло, а що ні. Бойова система не сильно змінилась, але те, як зростає важкість боїв здається неправильним. В Wasteland 2 ви починали своєю слабкою командою, яка допомагає своїй більш сильній організації підтримувати закон та порядок у вмираючому світі. Під кінець гри ваша команда ставала дуже сильною, і кожен з персонажів був спеціалістом по тим навичкам, які ви їм дали. Ви все ще не могли зробити все що хочете, але ваші можливості були набагато більш широкими ніж на початку. А всі заслуги Рейнджерів, як організації, а не тільки вашої команди, ставали відомими на весь світ. В Wasteland 3 від початку до кінця гри нічого принципово не змінюється, ні в геймплеї, ні в тому, як відчувається світ гри.
На самому початку я випадково вийшов з локації не туди і одразу отримав свій перший квест за таймером, прямо як в другій частині. До речі, таких тут трохи більше, але вони рідко з’являються. Так ось, я зробив свій вибір, легко пройшов місію і тільки після цього зрозумів, що гра очікувала, що я спочатку трохи прокачаюсь. А коли я нарешті проходив останні місії в грі, кожен бій проходився майже так само як і на початку гри. Моя команда стала більш сильною, в них було найкраще обладнання, але це нічого принципово не змінювало. Тому, кожен бій був просто нудьгою.
Деякі з ідей були прикольними. Наприклад, тут є елементи стелсу, які трохи нагадують Mutant Year Zero: Road to Eden. Але працюють вони непослідовно – деякі дії одразу ж починають бій, деякі ні. Деякі супротивники взагалі можуть вирішити ігнорувати ваш стелс і почати з вами діалог через пів кімнати, після цього одразу починаючи бій в якому у них буде перший хід (зробити перший постріл до діалогу ви все ще можете, правда, якщо знаєте де тригер). Також у вас тепер є машина, яку можно прокачати й яка може брати участь у боях, якщо ви недалеко від неї стоїте. Але навіть тут є дивні винятки і ви можете стояти прямо під цією броньованою машиною з величезною гарматою, але гра не включить машину до юнитів, які можна використовувати. Все що лежить в контейнерах майже повністю рандомне. Навіщо? Скоріш за все, щоб підганяти лут під рівень гравців, як це роблять в іграх від Bethesda, або знову ж в Borderlands.
Я був виснажений ще до того як я пройшов DLC, а після них мене Wasteland 3 почала бісити.
The Battle of Steeltown, як я розумію, представляє собою перероблену локацію і квести, які не встигли зробити для основної гри. Якби вони так і залишились там, то можливо в цю локацію було б цікаво грати. Але на жаль як DLC вона повністю відірвана від основного змісту і сюжету гри. А до того ж додаються механіки, які приліпили “щоб було”. По факту, в DLC вводять концепцію боїв без вбивства, а також спеціальні енергетичні щити, які звучать цікаво, але насправді виявляються жахливими. Особливо тому, що ці механіки не тільки не працюють в інших локаціях, а навіть всередині самого DLC можуть не працювати. Історія могла би бути цікавою, але як і з головним квестом, все занадто сире.
Cult of the Holy Detonation виявився ще більш нудним. Тут також зробили свої механіки і головною з них стає концепція бою, який не закінчиться поки ви не виконаєте якесь завдання. Поки ви це не зробите, всі противники будуть нескінченно вилазити з якихось дир. І найжахливіше те, що в деяких з таких бійок, ви ще залежите від того що роблять противники. Тому кожна бійка займає занадто довго, більшу частину часу ви просто дивитесь як противник ходить, а якщо ви померли, то починайте все це з початку. Можливо там ще катсцени є перед боєм, які також неможливо пропустити. Історія тут не цікава, а в додаток до цього, гра спеціально антагонізує гравців, нібито я міг би ненавидити її більше.
Мені хотілося б приписати ще якихось позитивних дрібниць про Wasteland 3, але окрім саундтреку і візуальної частини (яка в цей раз вийшла гарною) сказати нічого. Є пара непоганих моментів, але все, що в цій грі гарно виходить, Wasteland 2 робила краще. А все те, що виходить погано в другій частині не існувало. На початку мого прохождення Wasteland 3, я очікував, що в кінці буду її рекомендувати. Хоч і з припискою, що минулого разу у них вийшло краще. Але коли гра була нарешті закінчена, я її просто ненавидів. Сподіваюсь, що наступна гра в серії буде з більш зрозумілим стилем и цілями, і не перетвориться на таку кашу.