Думки про: Resident Evil 4 (2023)

Думки про: Resident Evil 4 (2023)

Мої відносини з оригінальним Resident Evil 4 з 2005-го дуже складні, але сьогодні гра мені дуже подобається. Вона дуже різноманітна, її вплив на ігри ще не зник, саундтрек в неї незабутній і хоча навчитись в неї грати може бути складно, коли ви це зможете, грати в неї буде дуже приємно. Рімейк проекту такого рівня здавався безглуздим – окрім QTE і деяких моментів змінювати в оригіналі нічого не було потрібно. Після декількох проходжень цього альтернативного Resident Evil 4 з 2023-го, повинен признати – так, він рімейк дійсно доволі безглуздий. Але прикольний.

Для початку, треба нагадати що для серії і ігрової індустрії в цілому означає оригінальний Resident Evil 4. Гра фактично врятувала серії, бо всі класичні survival horror ігри серії прямо перед нею продавались доволі погано. Тому цей свіжий “survival action” підхід до action adventure, який людям неймовірно сподобався, задав новий вектор розвитку серії – вони перестали бути нішевими survival horror і почали орієнтуватись на більшу аудиторію екшен проектів. Тоді як камера, механіки і підхід до складності гри стали шаблоном для фактично всіх action adventure проектів, які виходили після неї. І деякі зі стандартних сьогодні речей були вперше зроблені в RE4, а деякі стали популярні завдяки того проекту.

Resident Evil 4 (2023), review, огляд Resident Evil 4 (2023), review, огляд Resident Evil 4 (2023), review, огляд

З очевидних причин, Resident Evil 4 (2023) не зміг би мати подібного ефекту. Resident Evil, як серія, зараз неймовірно успішна і новий RE4 не намагається переосмислити жанр, а працює як невеличке оновлення до формули нового RE2 (2019), яка сама була поміссю RE4 та REmake (який сам був рімейком). Гра і не намагається зробити якусь революцію чи здивувати, а просто переосмислює більшу частину (але не все) оригінального RE4 на сучасному рушії і просто розбавляє це ідеями з частин Resident Evil, які вийшли за останні 10 років.

Гра все ще працює як action adventure з видом через плече, де ви можете стріляти або різати ворогів по слабких місцях, після чого бити їх в ближньому бою. Але весь процес відчувається інакше. Точність зброї суттєво погіршили, а попадання по слабких місцях тепер не завжди дає потрібний ефект. Кількість “кадрів неподоланності” (коли всі атаки проходять крізь вас без ушкоджень) у анімацій Леона (головного героя гри) суттєво зменшена, настільки що їх для більшості атак майже не існує. Ваш основний ніж і додаткові ножі, які можна знайти, тепер працюють ближче до підходу з RE2 (2019) і можуть зламатись. Якщо вороги атакують вас з розгону чи кидаючи щось, то ця атака набагато краще “магнітиться” на вас, ніж в оригіналі. А переміщення головного героя тепер має “вагу” та інерцію, тому швидко кудись рухатись складніше.

Resident Evil 4 (2023), review, огляд Resident Evil 4 (2023), review, огляд Resident Evil 4 (2023), review, огляд

Що гравці отримують замість цього? Спрощений стелс з можливістю ходити присівши. Можливість стабільно ухилятись від певного типу атак тією ж кнопкою, що відповідає за присідання. Можливість відбивати інші типи атак (як ближніх так і дальніх) ножем, що його зношує. Можливість вбити ворога з одного удару ножем при виконанні певних умов, що теж зношує ніж. Якщо вам здалось, що перераховані зміни роблять новий RE4 повільніше і складніше, то вам не здалось – так і є. У вас також будуть проблеми з патронами, тому що коли з них випадають не гроші, то випадають ресурси для крафтинг. Так, крафтингу. Ресурси для якого, як і в RE7, займають місце в інвентарі. Що також тепер роблять і ножі. Ключові предмети і скарби все ще лежать в окремому інвентарі. Але в будь-якому випадку, у вас тут буде набагато частіше закінчуватись патрони і місце в інвентарі, ніж це було в оригіналі.

Resident Evil 4 (2023), review, огляд Resident Evil 4 (2023), review, огляд Resident Evil 4 (2023), review, огляд

Ворогів теж змінили і хоча більшість базових типів залишились більш-менш схожими на оригінал, ви з самого початку побачите зміни. Наприклад, тепер тут реалізували ідею схожу на crimson head механіку. Два з трьох типів паразитів plaga змінились, один трошки, другий працює зовсім не так як раніше. Деякі з більш унікальних типів ворогів тепер мають більше цікавих деталей і механік, деякі з яких прикольні, деякі не дуже. Персонально мені дуже не подобається, що тепер Regenerador-тип ворогів можуть бігати і дуже швидкі в будь який момент, а не лише тоді коли вони падають на землю. А ось боси залишились дуже схожими на те, як вони працювали раніше, а всі зміни, які тут є, мені сподобались. Та варто згадати і те, що одного з босів з гри вирізали і його тепер лише згадують в одному документі.

Resident Evil 4 (2023), review, огляд Resident Evil 4 (2023), review, огляд Resident Evil 4 (2023), review, огляд

І до речі про зміни та вирізані елементи… Більша частина моментів та локацій з оригінального RE4 все ще присутні, хоча майже всі вони переставлені місцями, стислі і перероблені. Наприклад, локації, які в оригіналі були у вас на шляху до якоїсь мети, тепер можуть бути глухим кутом, куди треба зайти заради якогось ключового предмету. Всі локації, в яких було декілька можливих шляхів тепер лінійні і не мають вибору. І хоча багато шалених моментів з оригінальної гри залишились і в рімейку, дуже багато з них вирізали. Тому і канатної дороги з ґеймплеєм нема, і величезної кімнати з лавою, і стель з шипами, і коридорів з лазерами і навіть тієї подорожі в кузові вантажівки, який колись Dead Space 2 “позичила” через декілька років.

Resident Evil 4 (2023), review, огляд Resident Evil 4 (2023), review, огляд Resident Evil 4 (2023), review, огляд

Думаю, саме час поговорити про основну ідейну зміну в рімейку. Оригінальна RE4, хоча кожна кімната в грі була побудована як унікальний загадка, була цільною подорожжю з точки А в точку Б, де ви рухались вперед і вбивали ворогів, щоб отримати з них патрони, щоб вбивати більше ворогів. RE4 (2023), хоча локації в ній більш лінійні, за дизайном має набагато більше місць де треба повертатись в старі локації, потребує більше слідкувати за інвентарем, акцентує систему бонусних задач, дослідження, анлоків в новій грі плюс, різних типів валют для продавця і при цьому постійно обмежує видачу патронів для гравця і в результаті відчувається як не дуже успішна комбінація нового RE2 та Village. Але. Якщо ви спробуєте проходити гру ближче до того, яким був оригінальний RE4, то гра одразу знову перетворюється на прикольну, хоча і складну, і швидку action adventure. Для цього просто треба ігнорувати більшу частину дослідження локацій, більшість бонусних задач і взагалі не дивитись на неймовірну складну систему рейтингу після проходження гри (нагадаю, що в оригінальному RE4, вперше з RE1, системи рейтингу не було взагалі), не намагатись все зібрати чи відкрити.

Resident Evil 4 (2023), review, огляд Resident Evil 4 (2023), review, огляд Resident Evil 4 (2023), review, огляд

Гра також вам бреше зі складністю на старті, так само як це колись зробив Max Payne 3. Вона каже, що Hardcore – для тих, хто проходив оригінал. Не вибирайте цю складність для першого проходження. На справді, взагалі ніколи її не вибирайте – я не розумію, навіщо її додали. Краще пройти перший раз на Standard, а потім проходити на Professional, якщо вам хочеться складніше, так як це робилось і в оригіналі. Що я хочу похвалити, так це те, як ви можете підтримувати один сейв на нову гру плюс через всі проходження, навіть якщо деякі з анлоків потребують пройти гру на певному рівні складності з нової гри. Бо всі ці анлоки просто стануть доступні для вас в тому старому сейву, коли ви їх отримаєте. Це найкраща реалізація таких анлоків в грі, де є така система анлоків і прокачування предметів.

Resident Evil 4 (2023), review, огляд Resident Evil 4 (2023), review, огляд Resident Evil 4 (2023), review, огляд

Грати в новий Resident Evil 4 мені в цілому сподобалось і я планую повернутись до неї знову, відкрити більше всілякої зброї і костюмів. Мені сподобалась більшість змін в персонажах і в цілому в сюжеті, хоча якимось чином нова версія змогла зробити так, що Торговець тепер бісить, бо він стуляти пельку взагалі не вміє. І навіть музика в грі відносно непогана, коли вона є, бо Capcom, судячи з усього, вважають що в сучасних іграх погано робити музику, яку гравці запам’ятають. Проблема лише в тому, що я дуже сумніваюсь, що ця гра зможе стати проектом, в який я можу в будь-який момент просто захотіти для задоволення пограти, як це буває з оригінальним RE4. Занадто тут багато конфліктуючих ідеї і механік. Але з іншого боку, я хоча б не розчарований в грі, як це було з RE3 (2020) і не хотів спати, як це було при проходженні Village.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Subscribe
Notify of
guest

1 Comment
Inline Feedbacks
View all comments
Jackal

Мені здається, якби Capcom переносили оригінальні ігри без змін, то RE2R ми б отримали, дай боже, якщо до 2021 року. Адже там, якщо нічого не вирізати, потрібно окремо кожен сценарій опрацьовувати (Леон А/B та Клер A/B) так, щоб у будь-якому порядку проходження був свій контент. Не кажучи навіть про те, що, крім поліцейської дільниці, була, досить, розгалужена для тих часів мапа Раккун-сіті. Про RE3R говорити не доводиться, все і так відомо, хоча вирізані локації парку і каплиці були в оригіналі, лише щоб приховати реюз ассетів RE2. У цьому плані RE4R пощастило більше, оригінал стрімкий і помітити стискання локацій можна не відразу. Але мої особисті претензії до ремейка – це відсутність QTE, горезвісних лазерів і якесь невдале обдурення персонажів, наче вони стали більш ввічливими версіями самих себе. Так, це дивно, але я вважаю RE4 грою свого часу, в якій було багато тонкощів, що дуже просто занапастити за сучасної розробки. Навіть не в геймплеї, а в підході до наративу. На жаль, як на мене, RE4R не зміг цього вловити, тому виглядає дивним інсценуванням на базі RE4. Але стелс кумедний, все-таки вони його ще в оригіналі хотіли додати.

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: